قائمة المدونات التي اتابعها

الثلاثاء، 23 أكتوبر 2012

Godwariness التَّقوى


بسم الله الرحمن الرحيم
 
التَّقوى

1ـ الإمامُ عليٌّ (عَلَيهِ الّسَلامُ): (التُّقى رئيسُ الأخلاقِ).
1- Imam Ali (AS) said: ‘Godwariness is the leader of moral virtues.’[Nahj al-Balagha, Saying 410].

2ـ الإمامُ عليٌّ (عَلَيهِ الّسَلامُ): (إنّ التَّقوى أفضَلُ كَنزٍ، وأحرَزُ حِرزٍ، وأعَزُّ عِزٍّ، فيهِ نَجاةُ كُلِّ هارِبٍ، ودَركُ كُلِّ طالِبٍ، وظَفَرُ كُلِّ غالِبٍ).

2- Imam Ali (AS) said: ‘Godwariness is the best treasure and the most protective guard. In it is the salvation of every runaway, the goal of every seeker, and the victory of every conqueror.’[Bihar al-Anwar, v. 77, p. 374, no. 36].

3ـ الإمامُ عليٌّ (عَلَيهِ الّسَلامُ): (اِتَّقِ اللّه‏َ بَعضَ التُّقى وإن قَلَّ، واجعَلْ بَينَكَ وبَينَ اللّه‏ِ سِترا وإن رَقَّ).
3- Imam Ali (AS) said: ‘Fear Allah with some Godwariness at least, and place a veil [of shame] between yourself and Allah even if it be thin.’[Nahj al-Balagha, Saying 242].

4ـ الإمامُ عليٌّ (عَلَيهِ الّسَلامُ): (إنّ التَّقوى مُنتَهى رِضَى اللّه‏ِ مِن عِبادِهِ وحاجَتِهِ مِن خَلقِهِ) .
4- Imam Ali (AS) said: ‘Godwariness is the servants’ ultimate contentment with Allah in His creation’s need of Him.’[Ghurar al-Hikam, no. 3620].

5ـ الإمامُ عليٌّ (عَلَيهِ الّسَلامُ): (اُوصِيكُم عِبادَاللّه‏ِ بتَقوَى اللّه‏ِ الّتي هِي الزّادُ وبِها المَعاذُ، زادٌ مُبلِغٌ، ومَعاذٌ مُنجِحٌ).
5- Imam Ali (AS) said: ‘I advise you, O servants of Allah, to be wary of your duty to Allah which is the provision and in it is the refuge; it is ample provision and a successful refuge.’[Nahj al-Balagha, Sermon 114].

6ـ الإمامُ عليٌّ (عَلَيهِ الّسَلامُ): (اُوصِيكُم عِبادَ اللّه‏ِ بتَقوَى اللّه‏ِ، فإنَّها الزِّمامُ والقِوامُ، فتَمَسَّكوا بوَثائقِها، واعتَصِموا بحَقائقها).

6- Imam Ali (AS) said: ‘I advise you, O servants of Allah, to be wary of your duty to Allah, for it is the rein and the firm foundation. So, hold onto its proofs and cling onto its realities.’[Nahj al-Balagha, Sermon 195].

7ـ الإمامُ عليٌّ (عَلَيهِ الّسَلامُ): (اُوصِيكُم بتَقوَى اللّه‏ِ ؛ فإنّها غِبطَةُ الطّالِبِ الرّاجي، وثِقَةُ الهارِبِ اللاّجِي، واستَشعِروا التَّقوى شِعاراً باطِناً).

7- Imam Ali (AS) said: I advise you to be wary of your duty to Allah, for it is the pleasure of a hopeful seeker, the assurance of the runaway refuge, so make Godwariness your inner motto.’[al-Kafi, v. 8, p. 17, no. 3].

8ـ الإمامُ عليٌّ (عَلَيهِ الّسَلامُ): (اُوصِيكُم بتَقوَى اللّه‏ِ... وأشعِروها قُلوبَكُم، وارحَضوا بِها ذُنوبَكُم ... ألا فَصُونوها وتَصَوَّنُوا بِها).

8- Imam Ali (AS) said: ‘I advise you to be wary of your duty to Allah…make your hearts feel it, and rinse out your sins with it… indeed safeguard it and be safeguarded by it.’[Nahj al-Balagha, Sermon 191].

9ـ الإمامُ عليٌّ (عَلَيهِ الّسَلامُ): (إنّ التَّقوى في اليَومِ الحِرزُ والجُنَّةُ، وفي غَدٍ الطّريقُ إلَى الجَنَّةِ، مَسلَكُها واضِحٌ وسالِكُها رابِحٌ).

9- Imam Ali (AS) said: ‘Godwariness of Allah is a guard and a shield for today, and a path to Heaven tomorrow; its trail is clear and the one who traverses it is victorious.’[Nahj al-Balagha, Sermon 191].

10ـ الإمامُ عليٌّ (عَلَيهِ الّسَلامُ): (إنّ تَقوَى اللّه‏ِ مِفتاحُ سَدادٍ، وذَخيرَةُ مَعادٍ، وعِتقٌ مِن كُلِّ مَلَكَةٍ، ونَجاةٌ مِن كُلِّ هَلَكَةٍ، بِها يَنجَحُ الطّالِبُ، ويَنجو الهارِبُ، وتُنال الرَّغائبُ).

10- Imam Ali (AS) said: ‘Godwariness is the key to appropriate behaviour, a store for the Hereafter, freedom from every habit, salvation from every type of ruin, with it a seeker is successful, a runaway is saved, and wishes are acquired.’[Nahj al-Balagha, Sermon 230].
11ـ الإمامُ عليٌّ (عَلَيهِ الّسَلامُ): (مَن غَرَسَ أشجارَ التُّقى جَنى ثِمارَ الهُدى).

11- Imam Ali (AS) said: ‘Whoever plants the trees of Godwariness will reap the fruits of guidance.’[Bihar al-Anwar, v. 78, p. 90, no. 95].

12ـ الإمامُ الباقرُ (عَلَيهِ الّسَلامُ) ـ لِسَعدِ الخَيرِ ـ: (اُوصِيكَ بِتَقوَى اللّه‏ِ ؛ فإنّ فيها السَّلامَةَ مِن التَّلَفِ، والغَنيمَةَ في المُنقَلَبِ).

12- Imam al-Baqir (AS), speaking to Sa`ad al-Khayr said: ‘I advise you to be wary of your duty to Allah, for in it is safety from ruin, and a gain in the Hereafter.’[al-Kafi, v. 8, p. 52, no. 16].